Do niedawna znaliśmy ich jako Cracow Klezmer Band…

Grupę tworzą czterej wybitni instrumentaliści (poza Besterem także skrzypek Jarosław Tyrała, klarnecista, akordeonista i perkusista Oleg Dyak oraz kontrabasista Mikołaj Pospieszalski), a o jej wyjątkowości świadczy szeroki przekrój muzycznych stylistyk, po których się poruszają. W repertuarze Bester Quartet znajdziemy zarówno elementy muzyki klezmerskiej, klasyki i jazzu, jak i awangardy.

W swojej karierze zespół współpracował z wieloma wybitnymi artystami, m.in. z Johnem Zornem, Tomaszem Stańką, Grażyną Auguścik, Jorgosem Skoliasem i Frankiem Londonem. We współpracy z należącą do Zorna nowojorską wytwórnią Tzadik ukazało się siedem albumów zespołu – ostatnia, “Metamorphoses”, już pod szyldem The Bester Quartet, w tym roku.
Na dwóch z nich znalazły się kompozycje Zorna i prawdopodobnie to właśnie te utwory, inspirowane muzykę klezmerską, usłyszymy podczas sobotniego wieczoru w Synagodze pod Białym Bocianem.

A Bruno Schulz? Cóż, wystarczy przypomnieć, że jedna z płyt zespołu (grającego wówczas jeszcze jako Cracow Klezmer Band) nosi tytuł “Sanatorium under the sign of the Hourglass”. Brzmi znajomo?

Koncert w sobotę, 17 listopada, o godz. 20.30 w Synagodze pod Białym Bocianem we Wrocławiu.

Gazeta Wyborcza

Najbliższe
Koncerty