Do niedawna znaliśmy ich jako Cracow Klezmer Band...
Grupę tworzą czterej wybitni instrumentaliści (poza Besterem także skrzypek Jarosław Tyrała, klarnecista, akordeonista i perkusista Oleg Dyak oraz kontrabasista Mikołaj Pospieszalski), a o jej wyjątkowości świadczy szeroki przekrój muzycznych stylistyk, po których się poruszają. W repertuarze Bester Quartet znajdziemy zarówno elementy muzyki klezmerskiej, klasyki i jazzu, jak i awangardy.
Trwa Rok Korczaka. Z tej okazji Ministerstwo Spraw Zagranicznych organizuje wiele imprez na całym świecie – koncerty, wystawy, konkursy plastyczne i przeglądy filmowe. Już 15 listopada w Brukseli odbędzie się koncert Bester Quartet, którego współorganizatorem jest Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie.
Zaczynali od muzyki klezmerskiej, której definicja jednak z czasem stała się dla nich zbyt wąska. – Proponujemy rytmy bardziej nowoczesne, ale nadal związane z naszymi muzycznymi korzeniami – mówi o nowej płycie zespołu Bester Quartet Jarosław Bester.
Rozmowa z członkami Bester Quartet: Jarosławem Besterem (akordeon), Jarosławem Tyrałą (skrzypce), Olegiem Dyyakiem (akordeon, klarnet, duduk, instrumenty perkucyjne) i z Mikołajem Pospieszalskim (kontrabas) o ich nowej płycie „Metamorphoses”. Ukazała się ona w lipcu w słynnej nowojorskiej wytwórni Johna Zorna – Tzadik. Bester Quartet to jeden z nielicznych polskich zespołów cieszących się wielkim uznaniem na całym świecie. Grupa ma za sobą 15 lat bycia na scenie i bardzo interesującą historię zmiany powszechnie znanej nazwy. Wcześniej występowali pod nazwą Crakow Klezmer Band.
Najsłynniejszy polski zespół wywodzący się z tradycji klezmerskiej opublikował - po 5 latach przerwy - nową płytę. Z tej okazji Jarosław Bester był gościem w Dwójkowych "Źródłach".